Saturday, January 11, 2014

Morgantown, WVU Downtown Campus

"Travelling is brutality. 
It forces you to trust strangers and to lose sight of all 
that familiar comfort of home and friends."


Jutuga paralleelselt jagan teiega pilte reisist Morgantowni ning seejärel Downtown Campusest, kus ma elan ning kus toimuvad ka minu kõik loengud. 

Kui veel päev enne ärasõitu ei olnud mul mingeid suuri emotsioone, siis viimasel õhtul jõudis see kõik lõpuks kohale. Nüüd ongi minek - ma lähen täiesti üksinda võõrasse riiki, kus ma ei tea mitte kedagi. Samas osaliselt seetõttu ma tulla tahtsingi. Ma olen harjunud sellega, et alati on uude kohta minnes ees keegi tuttav ning keegi, kelle poole murede korral pöörduda. Nüüd aga tahtsin end proovile panna ja näha, kas mulle selline välismaal elamine ning üksi reisimine üldse istub.

Lennud möödusid veidi konarlikult ning hüplikult, kuid kohale ma lõpuks siiski jõudsin. Sama ei saanud kahjuks öelda minu kohvri kohta, mis otsustas Washingtonis kaotsi minna (Kaks päeva hiljem jõudis ta õnneks siiski minuni; seejuures vaid mõningate väiksemate vigastustega). Märkus endale lennureisi kohta: väldi United Airlines'iga lendamist, sest nende lende lükatakse pidevalt edasi ja jäetakse ära. Omaette seiklus oli viimane lend suunal Washington-Morgantown, sest lendu lükati mitu korda edasi ning kui meid lõpuks lennukisse lasti, kus olid miinuskraadid, siis pidime ka seal pool tundi ootama. Kõigele lisaks oli sealne lennuk isegi väiksem kui Tallinn-Kuressaare vahel lendav sõiduk ning mürises ja rappus nagu traktor. Hetkeks mõtlesin, et me ei jõuagi kohale, aga kõik lõppes siiski hästi. 

Frankfurti lennujaam

Frankfurdi lennujaamas saab ühest terminalist teise rongiga

Minu Washingtoni hotell, kus sain kahjuks veeta vaid 7 tundi 

Väsinud, aga rõõmus laps

Kui teil seal Eestis kestab alles sügissemester ja sess, siis siin hakkas uus semester pihta juba kolmapäeval. Kuna ameeriklased olid tõeliselt paanikas oma külma ilma pärast, siis jäeti küll pooled loengud ära, aga kahes loengus sain siiski käia. Ilma kohta veel nii palju, et kui esimesed kaks päeva ulatusid külmakraadid umbes -16-ni, siis täna hommikul oli väljas +17 kraadi. 

Pisike mägi koduteel


Minu kodu lähedal on ka kõik korporatsioonide majad, siin pildil siis Kappa Kappa Gamma Fraternity


Stewart hall - üks campuse hooneid

Stewart hall

Esimene loeng oli Intelligence Analysis Methods, mis pole küll päris see aine, mida ma võtta tahtsin, aga üsnagi lähedal sellele. Esimene emotsioon oli küll selline, et millega ma end sidunud olen. Nii selles aines kui ka teistes tuleb igaks loenguks läbi töötada päris suur hulk materjale. Loengutes eeldatakse, et sa suudad õppejõuga loetud teemade üle arutleda ning lisaks tehakse kodutöö kontrollimiseks teste. Selles konkreetses aines on lisaks sellele vaja lahendada kodus 6 arutlevat ülesannet, teha vahearvestus ning lõpuarvestus. Lõpuarvestus tuleb ette kanda paneelile, mis koosneb endistest ja praegustest luuretöötajatest (CIA, FBI jms). Eelmine aasta oli üks paneeli liikmetest suutnud ühe õpilase nutma ajada, seega saab olema põnev. 
Samas oli loeng ise väga huvitav; õppejõud oli väga intelligentne ning samas parajalt muhe. Professor Abruzzino on nimelt ka ise töötanud näiteks CIA's ja US Department of the Treasury's ning oskab seega tuua teooria juurde huvitavaid näiteid.




Mountainlair on Downtown Campuse keskus. Seal on erinevad söögikohad, alustades BurgerKingist ja lõpetades tüüpilise koolisööklaga, ning seal toimuvad ka erinevad tudengite jaoks mõeldud üritused.


Teine loeng oli Modern China ning andis juba palju positiivsema emotsiooni. Jällegi oli õppejõud ilmselgelt väga laia silmaringi ja suure kogemustepagasiga. Kui loeng ise keskendub põhiliselt Hiina hilisemale ajaloole ja hiinlaste üldisele maailmapildile, siis õppejõud oskas igale poole tuua näiteid reaalsest elust ning rääkis meile palju ka näiteks oma reisidest. Samas on ka selles aines vaja lugeda läbi 5 raamatut, sooritada 3 testi, kirjutada kaks analüütilist esseed kahe loetud novelli kohta ning läbida vaheeksam ja lõpueksam.

Lühidalt öeldes on siinne haridussüsteem ikka väga erinev Eesti omast. Kohati meenutab siinne ülikool meie keskkooli, kuid samas on niiviisi õppides meeldejääva info hulk kindlasti suurem. Samas eks neid järeldusi saab teha alles maikuus, kui ained on (loodetavasti) läbitud.



Otse ees olevas hoones ehk Woodburn hallis toimuvad minu enamik loengud.  


Woodburn hall






Järgmine kord räägin teile ehk ka teistest mitte kooliga seotud teemadest ning jagan tähelepanekuid siinsete inimeste ja elu kohta. 


6 comments:

  1. Vett võib seal linnas juua praegu?
    Kuskil WV's pidi hull reostus olema praegu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juttude järgi peaks Morgantowni vesi "safe" olema, aga samas mina ise riskida ei julge.
      Lõunaosas on samas ära keelatud vee kasutamine nii joomise, söögi tegemise kui ka pesemise otstarbeks.

      Delete
  2. Tõeliselt lahedad koolihooned! Edu sulle seal! :)

    ReplyDelete
  3. Jään uut postitust põnevusega ootama!
    Edu ja mõnusat avastamist sulle sinna! (:

    ReplyDelete